keskiviikko 27. joulukuuta 2017

Bafang BBSHD 1000W sähköpyörä 


Päivitetty 16.7.2019




MONDRAKER 2019 FOXY 29 + Bafang BBSHD 68mm
Parhaiten Bafang keskimoottori toimii kun poistaa PAS anturin ja ajaa vain kaasulla.



Edellinen pyörä jossa oli sama mottori
























Mondraker keskiö on 68mm mutta leveän takahaarukan takia Bafang 68mm ei tahdo sopia. Toiselle puolelle laitoin isoja prikkoja väliin. Toiselle puolelle ei sopinut kuin ohut alumiini levy ja yksi lukitus mutteri. Tähän laitoin ruuvilukitetta.

Bafang BBSHD moottoria löytyy myös 100mm ja 120mm keskiöllä





















Ketjuohjuri on tarpeellinen. Eturatas 42





















Moottorin kiinnitystä on paranneltu. Koitin sen lukita useasta kohtaa ettei se heilu.
Muuntajalle 58v -> 10V hitsailin kotelon moottorin taakse. Valoille on tuo 10V

























Yksi kiinnike piti poistaa fillarista. Ei olisi heti raaskinut tuhota ihan uutta pyörää mutta moottori siihen oli saatava. Alkuperäisen keskiön irroitukseen tarvitaan erikoistyökalu BSA30/DUB työkalu.














Punaisesta napista saa PAS anturin pois ja päälle. Se on kuin cruiseri. Metsässä pois päältä.
Garmin Zumo 660, valot, peili. Tästä tulikin katuenduro.


















Juu onhan se ihan pilattu.. Säätö stemmiä ei kukaan käytä enää nykyään. Satulaputken jousitus ja kaikkee. Mutta tein tämän itselleni...

Mondraker rakennettu heinäkuu 2019. Akku kulkee repussa.
Keula RockShox Yari RC DebonAir 160mm jousitus. Runko M.
Takajousi RockShox Deluxe RL, 205x62.5mm, DebonAir

Nopeus on rajoitettu mottorilla 25km/h. Tämä riittää hyvin metsäpoluille.
Polkemalla ilman avustusta pääsee lujempaakin.
Ilman rajoitinta Mondraker kulkee 42 etu rattaalla noin 60km/h kun polkee myös itse.



Tässä juttua edellisestä fillarista






















Alkoi lasten perässä vetäminen tuntua raskaalta. Jotain piti keksiä. Marraskuu 2017.

Bafang HD BBSHD 1000W tilasin Aliexpress verkkokaupasta vuonna 2017 hintaan 743eur (sis.kaikki kulut). 850C värinäyttö. Paketissa oli myös 42t eturatas. Tämä ratas ei kuitenkaan ollut Narrow Wide tyyppinen ratas kuten Lekkie Bling Ring HD. Lekkie ratas siirtää ketjulinjaa sisäänpäin. Kannattaa hankkia tuollainen ketjulinjaa siirtävä eturatas.
Jarkko Salmen blogista olen saanut paljon vinkkejä. Kiitokset Jarkolle

Lekkie ratas




















Paketissa tullut suora ratas.

Lisäksi pakettiin kuului työkalu jolla sai Bafang moottorin kiristettyä keskiöön.






















 Polkupyörään hitsailin paikan moottorille. Näin sain sen ylemmäksi. Pyörä on vanha city maastopyörä. Painava ja kankea.





















Moottorin sovittelua. Suoran eturattaan takia moottoria piti vielä siirtää sisään päin.




















Ketjulinjaa piti vielä korjata




















Eturattaalle hitsasin suojan








Edessä 42 piikkinen ja takana isoin on 28 piikkinen ratas. Tällä 42/28 välityksellä Bafang HD kulkee 33km/h kun ajaa täysiä (suljetulla alueella tietysti)

Takapakka Shimano MZ-TZ07 14-28 jonka tilalle vaihdoin Shimano Megarange MF-TZ31 14-31.
42 - 31 välityksellä kulkee noin 29kmh.




























Keulan vaihdoin Rock Shox Recon RL 29" Solo Air 100

Uudessa keulassa on kaula 1 1/8" ja vanha oli 1".













































Ketjunohjain pitää ketjut linjassa






















850C värinäyttö ja sen painikkeet. Kytkin pas anturille. Garmin Zumo navigaattori. Navigaattorille ja valoille säädettävä DC-DC muunnin ebaysta
200W 15A DC-DC 8-60V To 1-36V Synchronous Buck Converter Step-down Power Module
Näin saan ajo akusta kaikkeen virran.



























En asentanut mukana tullutta kaasu kahvaa vaan vasemmalle puolelle ebaysta tilatun peukalokaasun.
En ostanut peukalokaasua HIGO-S3 liittimellä vaan kolvasin johdot itse.
Bafang punainen +5v - peukalokaasu punainen +5V
Bafang  musta GND maa -5V - peukalokaasu musta GND -5V
Bafang sininen signal - peukalokaasu valkoinen signal



















Kaasukahvaa muokkasin tästä blogista löytyneen ohjeen mukaan





















Kammen irroitustyökalua käytettäessä kannattaa varoa ettei tuhoa kierteitä keskeltä. Suojaksi olen laittanut mutterin.

BafangConfigTool
Helmikuu 2018




Limit Current(%) = Kuinka paljon virtaa moottori ottaa/kuinka nopeasti tavoitenopeuteen kiihdytetään.

Limit Speed(%)= Kuinka lujaa moottori pyörii
Jos nyt olen oikein ymmärtänyt...

Nopeus 45-55% sopii parhaiteen omaan poljin nopeuteen.
Testaus on vielä kesken

Hitaassa maastossa ajan vain peukalokaasulla.

Muiden asetuksia
Lisää


Näillä asetuksilla nyt alkuun. Täytyy vielä opiskella tuota säätämistä.

2019 noita asetuksia on säädetty jo monesti eri suuntiin.






















Akku jännitteen nosto lisää myös tehoa. Eli 58,8V akulla, akun tehomittari näyttää noin 1600W. Takapyörä dynolla näkisi onko polkupyörä enää tieliikenne laillinen. Jos haluat varmasti laillisen niin pysy 48V akussa tai rajoita tehoa ohjelmallisesti.

Akkukennot tilasin Nkon https://eu.nkon.nl/ verkkokaupasta Hollannista (Ei tulleja kun on EU maa).
Samsung 30q  3000mAh  15A. Näistä tein 4 rinnan ja 14 sarjaan akkupaketin jossa on 56 akkua. 14s akku on 12Ah ja 58,8V.
Bafang 1000W säädin ei hyväksy yli 60v.
Nikkeliliuskat tuli myös nkon verkkokaupasta. Tein kaksi akkua.
12Ah akulla ajaa noin 20-40km.

12Ah akulla 30km menee hienosti 25km/h koko ajan, kova pintaisella tiellä. Oma osuus poljennasta noin 1/3.
Jos ajaa 40km niin joutuu jo ylämäissä ajaa hitaammin ja omaa polkemista lisäämään. Eikä pidä 25km/h koko ajan.



Akku Samsung 30q    (oma akkuni 14s akku jossa 4 rinna kytketty)
  • Nimellisjännite 3,6 V   14s akussa 14 sarjassa = 50,4v
    • Latausjännite 4,2 V   14s akussa 58,8v
  • Nimellinen kapasiteetti 3000 mAh  14s akussa 4 rinnan eli 12 000mAh = 12Ah
  • Pituus x paksuus: 65 x 18 mm  
  • Maksimi jatkuva purkuvirta 15A  14s akussa 4 rinnan eli 60A
  • Maksimi latausvirta 4A    14s akussa 4 rinnan eli 16A
  • Minimi purkujännite 2,50V  14s akussa 35v
  • Tasapäinen plus-napa (flat-top)
  • Ei suojapiiriä
  • Paino: 45 g      14s akussa 56kpl = 2,5kg
  • Valmistettu Koreassa


























Akku laturi Liitokala Lii-500 latasin 18650 kennot. Tuolla laturilla myös testasin kennot.

























Tässä kuvassa oli vielä liian tylpät kärjet kuparitangoissa. Muovi kehikko ja 8mm kuparitangot on ebaysta.


















Akun + nastaan laitoin suojat koska akun kuori on miinusta ja se on yllättävän lähellä + nastaa. Akun kanssa kannattaa olla tarkkana ettei tee oikosulkua.













Yhden muovikehikon laitoin keskelle tukevoittamaan akkupakettia.



















Nuo pahviset kiekot askartelin itse kun en jaksanut odotella niiden saapumista.

Pari vuotta myöhemmin piti yksi rivi 4kpl akkuja vaihtaa. Rivin jännite oli 0V.
























BMS tasaa akun latauksessa ja suojaa ylilataamiselta. Bafang HD ottaa 30A eli BMS on hyvä kestää paljon enemmän. Parhaimmat BMS lupaa 120A.

BMS lisää akun ikää kun kennoja ei yliladata tai pureta liikaa.
Huonona puolena bms katkaisee syötön kun tulee virtapiikki vaikka akussa on vielä virtaa.


Tämä on 14S 60A active bms 2017 new Li-ion smart bms pcm with android Bluetooth app UART correspondence bms wi software (APP) monitor..

Tähän BMS voi liittää uart porttiin bluetooth tai PC lähettimen jotka tuli mukana. Puhelimella voi katsoa akun varaustilannetta. Energia määrää ohjelma ei kerro. Jännitteet ja nykyisen virran.

Tuo bluetooth on mielestäni aika turha. Erillisestä mittarista katson ajon päätteeksi paljonko on Ah kulunut. Vastaavasti latauksen jälkeen katson samasta mittarista paljonko on ladannut. Tuota BMS bluetoothia ei tule käytettyä. Mieluummin satsaa virran kestoon.













BMS kytkentä (kuva netistä lainattu). BMS kannattaa valita iso kokoinen ja hyvin virtaa kestävä malli. Tämän tilasin Aliexpressistä josta se tuli suoraan kotiin.


















UART bluetooth ja PC USB palikat. Ohjelma ei löydy play kaupasta mutta netistä löysin Xiaoxiang ohjelman android puhelimeen.
https://bmsbattery.com sivulta löysin Smart BMS Android APP V2.1.1006 joka on Xiaoxiang BMS ohjelma.























Toiseen akkuun laitoin BMS 14s 120A kestävän mallin. Nämä beeämässät yleensäkkin taitaa olla akun heikoin lenkki. Valitsin sellaisen mallin jossa lataus ja purku onnistuu yhdellä ja samalla liittimellä. Laitoin myös toisen liittimen josta saa virran ulos ilman BMS. Näin pääsee reissusta paremmin kotiin.

Tässä BMS oli rivi ledejä jotka kuluttivat akkua. Poistin myöhemmin BMS käytöstä.
120A BMS oli myös liian iso kokoinen akkupakettiin.
































120A BMS oli leveämpi kuin akku eikä se mahtunut koteloon. Laitoin sen akun ulkopuolelle. Kuvassa myös vanha 30A BMS joka hajosi.
Tämä 120A BMS lataa akun 58,8V kun vanhalla akkujännite jäi 56 volttiin.

120A versio alaraja on aika korkea noin 46V ja kun akku alkaa olemaan alle 48V ei enää uskalla kokeilla täyttä kaasua. Muuten katkeaa syöttö ja BMS herää vasta kun akkua on ladannut. Välillä olen joutunut ottamaan virran ohi BMS:n kun on mittarissa 40km jotta pääsen kotiin (12Ah akku).



Akussa on myös liitin suoraan akkuun. Tästä lataamalla saa varmasti akun täyteen mutta vaarana on ylilataaminen.























Pistehitsaus koneen rakensin kahdesta mikroaaltouunin muuntajasta jotka on kytketty rinnan. Muuntajan toisiokäämi on poistettu. Myös magneetti liuskat poistin muuntajan keskeltä. Toisio puolelle paksua kuparikaapelia puolitoista kierrosta. Jännite on 1,7V. Ohjaus kytkimen laitoin ensiöpuolelle. Pinta 230V kytkin näin aluksi. Myöhemmin voisi rakennella jotain ohjausta tuohon mutta sain akut näinkin hitsattua. Kotelo on tehty mikroaaltouunin pelleistä muokkaamalla. Puhallin löytyi mikroaaltouunista mutta ei nuo niin paljoa lämmenneet että sitä olisi tarvittu.



Myöhemmin ostin pistehitsauskoneen kun innostuin tekemään akkuja enemmän.












100A sulake. Akkuun kotelo muovilevystä jota sattui löytymään. Akkua pidän repussa. Tai saa sen myös tarakalle.

Valoille Bafangissa on 6V ulostulo. Valot saa päälle painamalla pitkään + nappia.
Tämä 6V ulostulo ei kestä isoa virtaa (n.0,5A).
850c näytössä on USB ulostulo 5V 0,5A

Itse laitoin valoille erillisen DC-DC muuntimen.
200W 15A DC-DC 8-60V To 1-36V Synchronous Buck Converter Step-down Power Module

Lisää kuvateksti




















DC-DC muunnin muuntaa 58,8V - 8,5V voltiksi led valoille. Asensin sen AP 9 jakorasiaan.


















Erilaisia energia mittareita. Musta vasemmassa yläkulmassa 150A on mielestäni parhain. Siihen laitoin purkuun ja lataukseen. Se kulkee aina mukana repussa. Ajon jälkeen voi tarkistaa paljonko meni akusta. Samoin latauksen jälkeen katson samasta mittarista paljonko meni akkuun.

Ylärivin mittarit ovat aika saman laisia. Liittimet on XT90. Tuo isolla shuntilla varustettu mittari näyttää liikaa tehoa.














 Pieni mittari






















 Mittareille rakensin kotelon. Tuo keskimmäinen mittari kulkee repussa mukana. Muut ovat olleet akkujen latauksessa.

















Bafang BBSHD 1000W PAS anturi on musta liitin ja harmaa johto. Katkaisin johdon ja juotin siihen uudet johdot jotta sain kytkimen väliin.
Kun PAS anturi on päällä ja ajat näytöstä valitulla avustus tasolla niin kaasukahva ei toimi kunnolla.
Kun PAS anturi on pois niin voi rauhassa polkea ja lisät vauhtia kaasukahvasta.
Nyt voin valita kytkimellä ajetaanko vakionopudensäätimellä vai ilman.



















Tässä uusi johto kolvattuna harmaaseen johtoon. Koteloon porasin reiän johdolle.
 Bafang pas poljin anturi toimii on/off tyyppisesti. Momentin tunnistusta ei ole. 850c näytöstä voi valita 9 eri avustus tasoa. Jos laitat näytöstä avustus tason 9 niin moottori lähtee heti täysiä eteenpäin kun polkimiin koskee ja menee sitä vakio nopeutta. 0 avustus tasolla ei avusta juuri ollenkaan mutta kaasu ei myöskään toimi jos polkee. Siksi laitoin kytkimen väliin.

Tähän voi tietysti olla joku ohjelmointi ratkaisukin mutta sitä en ole vielä löytänyt.

850c näytön valikoihin pääsee painamalla kahdesti virtakytkintä. Valikon salasana on 1919.


----------------------------------------------------------

VIKOJA:



















Nopeusanturi lakkasi toimimasta. Error 21. Led palaa ja vilkkuu magneetin ohittaessa mutta nopeus ei näy. Tilasin uuden anturin ja johtoon jatkon. Täytyy testata vanhan nopeusmittarin reed kytkimellä tuota.
Nopeusanturin johto: punainen, valkoinen ja musta
Reed kytkin on valkoisen ja mustan välissä. Punainen on ledille.




Voltage between Black and Red: 4.94V
Voltage between Black and White: 4.78V

Oikosulku nopeusanturin johdossa voi polttaa koko säätimen

























Korjasin nopeusanturin ottamalla toisesta nopeus mittarista on/off tyyppisen reed anturin. Kaksinapaisen nopeusanturin takia pyörässä ei enää toimi 25km/h nopeus rajoitus. Laita alkuperäinen jos haluat ajaa yleisillä teillä.





-----------------------------------


BMS oli toisessa akussa vain 30A. Se ei kestänyt kovin kauaa... (ei yllättänyt) Tilasin uuden 14s 120A.
Tämän poistin myöhemmin ja nyt akku on ilman BMS


--------------------------------------------
Ketjut pudonneet isoimalla vaihteella muutaman kerran.Taitaa olla liian pitkät ketjut (116 lenkkiä)
Laitoin ketjuohjaimen eturattaalle niin on ketjut pysyneet päällä


----------------------------------
Laturit olen ostanut Aliexpressistä.






















Akkuja olen ladannut Wanptek KPS605D 0-60Vdc 5A virtalähteellä. Tässä voi säätää virran ja jänniteen. Akun BMS hoitaa akun järkevän lataamisen. Virtalähteestä olen asettanut 58,8V.
Myöhemmin olen ladannut myös ilman akun BMS:ää

Ostin myös toisen Wanptek KPS1203D  0-120V 3A virtalähteen.






















Myös perus halpis laturi löytyy. Tämä antaa 58,8v ulos.
48v lithium ion battery charger electric bicycle charger 58.8V 2A for 14S LiPo/Li-ion Batteries
 --------------------------------------


Toiseen pyörään Bafang 1000W pelkkä moottori + asennussarja
426,32eur + tullit 116,58=542,9eur Aliexp

















Lapsille maastopyörä 20 tuumaa + Bafang BBSHD'


Bafang Crank BBSHD kammet 152mm 23€ Aliexp
Kaasu Thumb throttle for Bafang BBS01 bbs02 BBSHD left hand 12.87€ Aliexp
Bafang speed sensor cable 35tuumaa  14.50€ Aliexp
Bafang nopeusanturi 13.04€ Aliexp
Eturatas 42 Bling ring narrow 65.97€ Aliexp
Yht: 689eur










































Tässä moottori siirretty seuraavaan versioon.  24 tuumainen



-----------------------------------------


Shimano MT200 Hydraulic Brakes etujarru 20.11€
Jousitettu satulatolppa Shock absober seatpost 25.4mm  20.57€
Bicycle Light 3 Modes Cycling Lamp 16x XML T6 LED 18.10€





-----------------------------------------------------------
Rahaa on mennyt:
Bafang Aliexpress 583,55eur + tulli 159,58 = 743,13eur Aliexp
Akut 2kpl Samsung 30q 112kpl  + nikkeliliuskat  445,20eur Nkon (EU-ei tulleja)
BMS 14s 30A 18eur Aliexp* (Ei kestänyt kauaa kun hajosi)
BMS 14s 120A 48eur Aliexp*
BMS bluetooth 14s 60A 46eur Aliexp*

Mittari 150A musta jossa johdot 7.5eur ebay (paras noista. Aina mukana repussa/latauksessa)
Mittari sininen 6.3eur ebay
Mittari isolla shuntilla 9eur Aliexp
Mittari + pieni shuntti 18,5eur Aliexp
Pieni mittari 4.60eur Aliexp
Näyttö 100% 4eur /8eur 2kpl Aliexp


Wanptek säädettävä  KPS605D 0-60Vdc 5A virtalähde 57,9eur Aliexp*

Pienempi musta 14s 2A laturi 14,50eur Aliexp

10AWG musta silikonijohto 9m  21,3eur ebay

Valoille säädettävä DC-DC muunnin ebay
200W 15A DC-DC 8-60V To 1-36V Synchronous Buck Converter Step-down Power Module
4.4eur

XT90 liittimiä 20 paria 16.5eur ebay

18650 akkujen mustia kennolevyjä 13kpl 20eur ebay
Black 4X 18650 Battery 4x5 Cell Spacer Radiating Shell Pack Plastic Heat Holder

Kaasukahva vasen 5.5eur ebay

Kupartanko 8mm 150mm 6.7eur ebay

12V ajastin pistehitsauskoneelle 3.7eur ebay

Bafang ohjelmointi kaapeli 18eur ebay

Nopeusanturi Bafang 14eur Aliexp
Nopeusanturin johto 50cm 14eur Aliexp

Led takavalo heijastimella 12V 2eur ebay

Silikoni johto 10AWG 3m musta 21eur ebay

Akku laturi 18650 Liitokala Lii-500 14eur ebay

Akkuja Samsung 30Q olen tilannut Kiinasta suoraan. 8kpl 22euroa.*




* (suoraan kotiin)


Schwalbe Ice Spiker Pro Performance nastarengas, 29 x 2.25" 62,9eur x2
Eivät sopineet suoraan tuohon fillariin. Muokkasin runkoa hieman.






















Kytkimen johdot: Punainen nappi = siniset. Vihreä nappi = valkoiset.
Punaiseen nappiin kytkin Bafang PAS anturin.

Nappi ohjaustankoon 3eur Aliexp
Vihreä nappi jää pohjaan on/off. Punainen on palautuva painonappi.


16 x CREE XM-L T6 LED 3 Modes Bicycle Lights 23eur















Jousitettu satulatolppa Suntour SP12-NCX 27,2mm hard bike-discount.de 57eur

Ketjut Shimano 11-Speed Chain CN-HG701 with Quick-Link 116 Links  24eur bike-discount.de

Rock Shox Recon RL 29" Solo Air 100 218eur bike-discount.de

Schwalbe Marathon Plus MTB 29x2.25" Wire Reflex  2x 62eur bike-discount.de


TAQ-33 by Satori - Ahead-Stem Up-2+ 26eur bike-discount.de


Etujarrulevy 203mm 8eur  + adapteri 3.5eur  Aliexp


4kpl Samsung 30q akkuja 13eur Aliexp. (7 viikkoa kesti toimitus. Nämä jää herkästi tulematta. Voi myös olla väärennettyjä akkuja Kiinasta)
Samsung 30q akkuja olen tilaillut lisää pikku hiljaa kiinasta. 4kpl erissä. Kaikki on tähän asti tulleet.


----------------------------------------------
Bafang 1000W tullaus. Tullasin itse.
8501510090 Q099 Sähkölaitteet - vaihtovirtageneraattorit
Tullinimike 8501510090  ALV koodi Q099
Paketin paino 8,5kg
Tulli 2,7% 583,55= 15.75eur
ALV 24% 599,30=143,83eur

--------------------------------------------


















Vaihdoin MZ-TZ07 tilalle MF-TZ31

----------------------------------------------------

Bafang ilman näyttöä:

Näytön johtosarjasta yhdistä oranssi (PL) ja ruskea (P+)  johto niin moottori käynnistyy. Väliin voi laittaa myös kytkimen, jos tahtoo pyöräänsä käynnistyskytkimen tai esimerkiksi virtalukon. Myös ohjelmoinnin ajan johdot ei saa olla yhdessä.
LÄHDE: http://vapaaillat.blogspot.com/2016/06/suomen-kovin-maastotykki.html

Toinen: https://www.poweredride.com/info/dump-your-bafang-display-for-stealth-and-better-display-options















-

-----------------------------



Tupla peräpyörä joskus kauan sitten



Etuistuin kun lapset oli pieniä. Toinen edessä ja toinen takana.


----------------------------------------------------------------------------------------------

L1e-A pyörän vakuutus maksaa noin 80eur vuosi.
Vakuutus korjaa kuskin ja sivulliset liikenneonnettomuudessa.
Lisäksi maksaa täyden palkan kun on sairauslomalla.

Jos sähköpyörä ei ole laillinen ja vahinko tapahtuu yleisillä
teillä niin voi tulla ongelma vakuutusyhtiön kanssa.
Enduropoluilla jossa ajetaan myös liikennevakuutetuilla
motocrosspyörillä, vakuutuksesta voi olla hyötyä.

Bafang BBSHD on moottorikäyttöinen polkupyörä L1e-A-luokka
Max  jatkuva teho 1000W / 25km/h

Mitataanko teho takarenkaasta?
Miten mitataan jatkuvateho?

-------------------------------------------------------------------------------

Sähköpyörä jossa jatkuva teho on yli 1000W tai moottorilla yli 25km/h
on mopo tai yli 45km/h moottoripyörä.

Itse tehdyn sähköpyörän vakuuttaminen voi olla hankalaa mopoksi tai moottoripyöräksi.

Kaatuessaan ei ole niin sanotun edullisen/perus sairaalahoidon piirissä
vaan maksaa itse täyden hinnan hoidoista koska on kaatunut
laitteella jossa pitää olla liikennevakuutus.
Maksaa myös sivulliselle aiheuttamansa vammat täydellä hinnalla.


Näillä ei saa ajaa maastossa ilman maan omistajan lupaa.
Sellaisella voi ajaa suljetulla alueella. Eli sisähalli jossa ovet lukossa :)
Jos ajaa luvallisella alueella niin silti pitää olla liikennevakuutus
ihan niin kuin motocross pyörässä.
Liikenteessä ajosta voi rapsahtaa sakot, verot, vakuutusmaksut, kortin ylitys...yms

-----------------------------------------------
Saisikohan Bafang BBSHD moottorin laitettua/katsastettua johonkin vanhaan mopoon tai kevytmoottoripyörään?
Voisi laillisesti ajella hieman lujempaa.


---------------------------------------------------------

Sähkömoottoreita
QS138 90H 7kw
http://www.cnqsmotor.com/en/

DHX Hawk 40 11,5kw Ant 450plus amp BMS. Sevcon Gen 4 size 6 controller.












1 kommentti: