keskiviikko 27. joulukuuta 2017

Audi A6 Avant 1.8T quattro 2004

Audi A6 Avant 1.8T quattro AWT C5 (typ4B)
1.8 5D STW 4WD 110KW 2004
Ostin autoni vuonna 2009.













—————————————————————————–
AWT-moottorin kaasuläppä on sähköisesti ohjattu.
Iskutilavuus: 1781ccm
Ovia: 5
Teho 110KW(150hv)
Vääntö 210Nm/1750-4600rpm
Co2: 228g/km
Kokonaismassa: 2150kg
Omamassa: 1639kg
Kulutus 12.7 kaupunki, 7.5 maantie, 9.5 yhdistelmä.
Maksimi kuorma 430kg
Perävaunu 750kg
Perävaunu jarruin 1600kg
Torsen neliveto
Bensiini
Suurin sallittu kokonaismassa auto+kärry 3785kg
Huippunopeus 212kmh
0-100kmh 10sek
Leveys: 1810mm
Pituus: 4796mm
Korkeus 1477mm
Polttoainetankki 70l
Moottoriöljy 3,7l longlife VW 503 00 Muut öljyt VW500 000, VW 502 000 ja VW 501 01
Öljysuodatin Hengst H17W30
5vaihteinen manuaali vaihteisto CUC GGJ
Airbag ratissa ja hanttimiehen puolella.
Katossa molemmin puolin.
Etupenkkien sivuissa ja takapenkkien sivuissa.
Turvavöiden kiristimet.
VAG-COM eli VCDS-lite ja USB-obd kaapeli auttaa vianetsinnässä. Täys versiolla näet kaikki vikakoodit selkokielisenä. Huutonetistä tilattu kaapeli sinisellä päällä toimii hienosti.

Tyyppinumero?
F >> 4B-2-060 000 tai  F 4B-2-060 001>>
---------------------------------------------------------------------------

Bioetanoli sarjan asennus Audi A6 1,8Tq AWT










Asensin bioetanoli sarjan eFlexfuel E85-päivitys (EV-1) 65-00933
Eflexfuel - Stepone Tech PCB4.2  Vuosi 2020
TÄMÄ EI TOIMI UUDELLA eFlexfuel ohjelmalla vuonna 2022.
Vanhan ohjelman saa sähköpostilla eFlexfuel firmasta. eFlexFuel app release 15.apk














Lähtee huonosti käyntiin alle +5 lämpötilassa. Käyttö vain kesällä. Talvet ajetaan bensalla.

Sarjan ostin Motonetistä 299eur.
+ pätkä polttoaine letkua ja siihen glemmarit 10eur
Muutoskatsastus maksoi 58eur
Valtiolta sai muuntotukea 200eur eli sarja maksoi 167eur vuonna 2020.

Sarja oli helppo asentaa. Mittasin mihin suuttimen nastaan tulee +12V.
eFlexfuel E85-päivitys (EV-1) 65-00933 sarjan mukana tuli kahdeksan liitintä suuttimille. Neljä jäi ylimääräiseksi.
Lämpötilaanturin laitoin venttiilikopan kanteen.
Polttoaineen paluuletkun irroitin ja laitoin sen polttoaine-anturiin. Anturista lyhyt letku moottoriin.













Bluetooth yhteyden saa kun auto on käynnissä. Ohjelmasta näkee seoksen, paljonko E85 polttoainetta on sekoittunut. Eflexfuel bluetooth salasana pin koodi on 8585.

Vuonna 2022 en saanut enää yhteyttä laitteeseen Eflexfuel ohjelmalla. Bluetooth kyllä  löytää puhelimessa laitteen mutta ohjelma ei sitä enää löydä?

Kun moottori on lämmin niin toimii hienosti. Autoni moottori on vakio kunnossa / ajettu 360tkm

Jos on alle +5 niin autoa ei meinaa saada käyntiin. Startata joutuu useita kertoja. Moottorin lämmittäminen auttaa mutta se syö saavutetut säästöt jos alkaa +5 asteessa pitää roikassa.

Kerran kun tankkasin 100% E85 jälkeen 98 bensaa  lähes tankillisen niin yhden startin jälkeen auto alkoi käymään kolmella/huonosti. eFlexFuel ei ollut ajantasalla polttoaineesta tai jokin muu vika oli iskenyt. Lyhyen ajon jälkeen tutkin vikakoodit autosta (vcds) - sytytys katkokosia. Nollasin koodit jonka jälkeen toimi taas normaalisti.

Talveksi en tätä eFlexFuel sarjaa suosittele vakio moottoriin.
Tulppia on saanut vaihtaa usein. Onkohan tässä säästöä sittenkään?
Tämä Eflexfuel etanoli muutossarja saa vanhan 2004 AWT 1,8T vakio moottorin kyllä huonoon kuntoon. 
Öljyn imusihti tuskin tukkeentuu kun öljyistä tulee etanolin myötä aika notkeaa. Öljykorkista kun katsoo niin näyttää hyvin viinalla pestyltä moottorilta.
-----------------------

Vikoja ja kuluvia osia

1.8t imuilman vuoto. Joku letkuista haljennut.
Painetesti. Maltillisella paineella ilmanputsaristä lähtevään letkuun. Testasin myös välijäähdyttimeltä imusarjaan tulevaan letkuun painetta. Letkussa oli tiukka mutka jonka sisäkurvista se oli murtunut.

Mittaristo ei toimi. FIS näyttö sekaisin.
Bensamittari näyttää väärin.
Lämpömittari näyttää väärin.
———————————————————
1.8T Öljysihti tukossa. Öljysihti löytyy öljypohjan takaa. Sihti öljyn imuputken päässä.
Öljyvalo antaa yeensä ensin varoitusmerkkejä ele vilkahtaa satunnaisesti. Silloin kannattaa sihti putsata.
Jos öljyvalo palaa niin konerikko tulee muutamassa minuutissa ellei heti sammuta autoa.
Forte käsittelyllä saa lian liikkeelle koneesta. Tämä voi puhdistaa konetta tai tukkia lisää tuota öljysihtiä.

————————————–
(Keskustelupalstoilta poimittua)
Öljypohjan vaihdossa täytyy irroittaa “kelkka”, eli apurunko, tätä ennen moottori-vaihteisto kokonaisuus pitää irroittaa kelkasta ja laittaa riippumaan.. Jos kelkan saa takas täsmälleen samaan paikkaan kuin mistä sen irroitti, niin ei tarvitse säätää pyöränkulmiakaan, muuten joutuu.. Kelkan ja rungon väliin saa sellaiset ohjaitapit, joilla pitäis  mennä paikoilleen, mutta aina ei onnistu. Ohjeaika oli 3,4-4h irrotukselle ja hieman vähemmän takaisin laitolle.
Kone kannatukselle, korvakkeet irti ja apukelkka puoliks alas niin suht iisisti pohja tuli pois nosturilla. Suosittelen sihdin vaihtamista uuteen.
Kannattaa vaihtaa öljyt 15000km välein ellei useammin.
1.8t venttiilikoppa vuotaa öljyä - tiivisteen vaihto

——————————————-
Etulokasuojan reunat ruostuu.
4B0821105B Etulokari vasen
4B0821106B Etulokasuoja oikea
 Tarvike lokari 45€ kpl
 -----------------------------------------------
Etutukivarsien puslat ja raidetangon päät. 2004 mallissa on jo vahistetut etupään osat.
Koko sarja Lemförder 35537 01

1.8t ahtopaineen säätöventtiili N75 058 906 283 F -> uusi nro: 06A906283E
Vikakoodi:

17963 -  Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded

        P1555 - 35-00 -   -
Korjaantui kun vaihtoi N75 ahtopaineensäätimen 06A906283E. Motonetistä löytyi alkuperäisosa.


1.8t MAF eli ilmamassamittari. VW varaosan 06A 906 461 N mukana tulee myös tuo muovitötterö 110€. Vaihtosa eli vanha 06A906461N pitää palauttaa marmoritiskille.
Koneen tyhjäkäynti seilasi ja kylmänä kuulosti kuin olis käynyt kolmella pytyllä. Ajaessa toimi normaalisti. Moottorin kuvio vikavalo paloi mittaristossa. VCDS lite vikakoodi.
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
oli ainut vikakoodi. Tähän auttoi MAFfin uusiminen.
1.8t by pass venttiili
1.8t ahtopaineen säätöventtiili N75 058 906 283 F
1.8t puolat joita on neljä. Joka tulpalle omansa “tulpanhattuna” venttiilikopan päällä. Tulpat kannattaa myös uusia aika ajoin. Itsellä on yksi tulppa ja puola aina varalta mukana.
1.8t lambda antureita on kaksi. Kulutusosia.
1.8t aktiivihiilisäiliön puhdistus.
1.8t PCV venttiili tukossa. Auto valittaa System too Lean.
Imupuolen letkut tukossa tai rikki
1.8t kaasuläpän puhdistus.
1.8t syylärin alaletku happanee.
1,8t pakoputken alkukäyrän haitari vuotaa
1,8t jarrujen ilmausnipat ruostuu/hapettuu kiinni.
1,8t toisioilmapumpun muoviletku kovettuu ja katkeaa.
——————————————–
Audi A6 bensamittari näyttää väärin
Ensin epäilin antureita mutta mittaristossa viisarin akseli oli pyörähtänyt. Siirsin viisarin oikeaan kohtaan.
Mittaristo on helppo irroittaa. Ratin yläpuolelta ottaa muovin pois ja sen alta avaa kaksi ruuvia. Mittari tulee ulos vetämällä. Johtoja ei tarvinnut irroittaa vaan avasi kaksi klipsiä ylhäältä ja kaksi alhaalta niin sai lasin pois. Nyt laittoi virrat päälle ja veti hieman viisaria ulospäin ja käänsi oikeaan kohtaan. Säädin samalla volttimittarinkin kohdilleen. Huom: älä riko kallista mittaristoa…
Bensamittarin viisari liikkui paikoiltaan kun tankkasin aivan täyteen. Muutenkaan ei kannata tankata aivan täyteen sillä polttoaine valuu aktiivihiilisuodattimeen. Tankin ylipaine menee aktiivihiilisuodattimeen jossa siitä otetaan hiilivedyt pois ja sieltä imusarjaan. Korvausilma polttoainetankkiin tulee tankin korkin kautta.
Audi A6 quattrossa polttoaineantureita on kolme. Takakontin perällä on ylimmäinen anturi (Vastus 3). Keskimmäinen anturi on kuskinpuolella, takapenkin alla (Vastus 2). Kolmas alimmainen anturi on oikealla puolella, takapenkin alla (Vastus 1). Oikealla puolella on myös polttoainepumppu. Bensapumppu lähtee heti päälle kun autoon kääntää virrat.
Anturikansien avaamiseen tartvitset erikoistyökalun mutta sellaisen tekee helposti itsekkin.
Levyyn poraa reiät ja laittaa 8mm pultit jotka sopii anturikannen lukitusrenkaan loviin. Aja tankki tyhjäksi ennen kuin avaat kannet.
Koho tankissa muuttaa vastus avoa. Vastukset on kytketty sarjaan.
Kaikki vastukset sarjassa. Ohjearvo on 50-280 Ohm
Mitattu:
Tyhjä tankki 59.6 Ohm
Täysitankki 280 Ohm
Tämän vastuksen voi mitata keskimmäisistä 2 ja 3 nastoista. 1 ja 2 nastat on bensapumpun virrat.
Vastus 1 alimmainen
Tyhjä tankki 10.8 Ohm
Täysi tankki 70.3 Ohm
Mittaus: liitin 3 ja kuskinpuolen anturin liitin 2. Katso kuva 1.
Vastus 2 keskimmäinen kuskinpuolella.
Tyhjä tankki 18.6 Ohm
Täysitankki 108.5 Ohm
Mittaus: Liitin 1 ja oikeanpuolen anturista liitin 2.
Vastus 3 ylimmäinen
Tyhjä tankki 30.5 Ohm
Täysitankki 106.6 Ohm
Ylimmäisen voi mitata kannesta näkyvistä liittimistä.
Audi A6 quattro polttoaineanturit kuva 1
Audi A6 quattro polttoaineanturit kuva2
Polttoine mittaria voi testata kytkemällä säätövastuksen 50-280 Ohmia pumpun johdon keskimmäisiin nastoihin. Polttoainemittarissa on pieni viive.
Kuskinpuolelta bensiini kulkee tankin sisällä olevia letkuja pitkin. Myös vastuksen 1 ja 2 kulkee kaksi karvaa tankin sisältä (Mu ja Sin).
Vastus 3 on helppo ottaa ulos tankista.
Vastus 2 ei saa ylös ennenkuin on irroittanut kaksi letkua. Suht hankalaa.
Vastus 1 on piilossa bensapumpun takana. En alkanut irroittamaan kun näytti hankalalta ja vastukset tuntui toimivan.
Takapenkki on vain etureunastaan kiinni. Irtoaa nykäisemällä.
——————————————————-
Audi A6 jakohihnan vaihto on ohjekirjan mukaan 180tkm välein. Suositus on kumminkin 120tkm välein. Itse vaihdatin varmuuden vuoksi kun oli 90tkm ajettu.
1.8t AWT jakohihna paketti 06b198119A 113€. Hihna, isorulla + prikka, pienirulla+mutteri ja prikka.
1.8t AWT vesipumppu 06A121012X 51€. Hihna ja pumppu kannattaa ostaa VW tiskiltä.
1.8t AWT Moniurahihna 5×1300mm 06B903137E VW 18.70€. Motonet 14.80€ 30-5300.
1.8t AWT Moniurahihna 4×853mm 06B260849A VW 16.32€. Motonet 9.08€ 30-4853
osat yht:187,88€     + jäähdytin nesteet ja työt. Asennuksessa joutuu keulaa purkamaan jotta mahtuu työskentelemään.
Jäähdytin Motonetistä 90€ ja VW tiskiltä 230€.
Kiristinrullan vapaa väli 8mm

 ------------------------------------------------------------------

Audi A6 Polttoaine suodatin 441 201 511 C tarvikkeena löytyy Hengst H148WK. Halkaisija 74,5mm. Letkut banjopulteilla. Bensaa tulee ulos sen mitä suodattimessa on.
Irroita vanha suodatin ja sahaa muovipannan kiinnityspultti rautasahanterällä. Mutteri ruostuu kiinni.
Polttoainesuodatin 441201511C
N90626401 Banjopultti 6,4€
N0210747 (new N0210748) 7,6€  tai N0210745 banjopultti
 ---------------------------------------------------------------

Audi A6 Vaihteisto ja peäröljyt
Torsen tasauspyörästössä on vaihdelaatikon kanssa samat öljyt.
VAG vaihdelaatikon tulpanavain

Öljyroppu
———————————————————————————–
Audi A6 1,8T toisioilmapumppu.
Kun moottori käynnistetään kylmällä ilmalla alkaa toisioilmapumppu pumppaamaan pakosarjaan ilmaa noin minuutin ajan. Pumppu on edessä oikealla. Alta näkyy hyvin.
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 35-00 - -
- Tuollaisen virhekoodin antoi ja konehuoneesta kuului vinkumista kun pumppu kävi.
Letku oli katkennut. 058133817D connecting pipe.
———————————————————————————–
Audi A6 JARRUT
Audi A6 1,8Tq 2004 jarrulevyt taakse Ø255mm ja korkeus 48mm. Motonetistä tarjottiin myös levyjä joiden korkeus on 54mm mutta 48mm sopi ainakin omaan autooni.

Jarrusatuloihin kannattaa vaihtaa uudet ilmausnipat aina kun vaihtaa jarrupalat. Nipat kannattaa hakea Audi tiskiltä. Ilmausruuvit eteen 1K0615273A 9€/kpl

Eteen:

4A0 615 301 C jarrulevy eteen 288mm 8E0615301Q
Jarruletku eteen 8D0611707D 32cm
4A0615269 Jousi etujarrusatulaan ATE
8E0615123A Vasen etusatula ATE 288X25MM 5/112 ø57
8E0615124A Oikea etusatula ATE
251 615 219 eteen liukutappi1K0 615 273 A eteen ilmausruuvi4A0 615 269 jousi etujarruun
4A0 698 471 männän tiiviste etujarruun
Jarrusat täyd korjs Ate ø57 23.90eur Motonet (tarvike tiiviste happanee nopeasti)
Jarrusat liukus ATE A6 Eteen ATE liukukumisarja 8.90eur Motonet



Taakse:
jarrulevyt taakse Ø255mm ja korkeus 48mm
8E0 615 423 A jarrusylinteri taka vasen
8E0 615 424 A jarrusylinteri taka oikea
4B0 611 775 C taka jarruletku jarrusylinterille (quattro)
4B0 615 601 A tai 4B0 615 601 B jarrulevy taakse
8E0 615 425 F taka jarrusatulan liukutappisarja
1K0 615 273 A taakse ilmausruuvi M10X1
8E0 615 295 A taka satulan palautusjousi vasen
8E0 615 296 A taka satulan palautusjousi oikea
4B0 609 721 N taakse käsijurruvaijeri
Jarrusat täyd korjs VAG Lucas ø38 taka quattro 32,90eur Motonet
Jarrusatulamäntä ø38 taakse 16.90eur Motonet

Jarrusat liukutappis Lucas 97- A6 Taakse Lucas Kumi+pultti+liukutappisarja 97-> (jos liukutappi Ø8,4x61,5mm, tarkista mitta!) 13.90eur Motonet

Jarrusat liukutappis Lucas96-T A6 Taakse Lucas Kumi+pultti+liukutappisarja 97-> (jos liukutappi Ø8,2x75mm, tarkista mitta!) 17.90eur Motonet


———————————————————–
Audi A6 vaihdelaatikon öljytulppanavain Hazet 2567-16  016419 löysin TT-Tools liikkestä Malmilta hintaan 36€. 16mm 12kulmainen jossa on reikä keskellä. Hazet tekee nämä avaimet myös Volkkarille.
Toisissa laatikoissa on 17 kuusiokulma.
Hazet luettelosta löytyy myös muita Audi ja Volkawagen erikoistyökaluja.
XZN M16
Wurthilta löytyy myös 256716  45€+ALV

Manuaalivaihteisto öljy suoraan Audilta tai Esim: Gastrol TAF-X 75W-90   2.3 / 2.4litraa
Peräöljy Castrol SAF-XO 75W-90 1.5litraa kannattaa varata. Itse hain alkuperäiset Audin varaosatiskiltä niin ei sitten tarvitse jälkeenpäin pohtia olisko öljyissä vika.
Moottoriin iso öljynsuodatin MANN FILTER W940/66 1006 tai Hengst H17W05
Öljynvaihdon saa kuitattua mittaristosta painamalla oikean puoleista nappia ja kääntää virrat päälle. Kun näytössä lukee Service, paina vasenta nappia jolloin huolto kuittaantuu ja ruudussa lukee Service 15000km.
Olen vaihtanut öljyt 15000km välein.
——————————–

Audi A6 pakoputki

Audi A6 1,8t pakoputken haitari hajoaa yleensä ensimmäisenä. Itse hankin uuden putken, klemmarin, tivisteet, pultit ja mutterit VW tiskiltä.
Katalysaattorin alapään pultit ei auenneet joten irroitin katalysaattorin turbosta ja vedin koko alkukäyrän kokonaisena yläkautta ulos. Lambdoja en ottanut katista irti vaan irroitin ne liittimistä.
Uuden alkukäyrän ja katin liitin toisiinsa ja pujottelin ne yläkautta autoon. Ahdasta on mutta sain sen sopimaan. Alkukäyrä maksoi 95€ ja koko satsi noin 170€. Puolipäivää meni hommassa.
Vaikeinta on saada putki pois ja takaisin.
——————————–
Audi A6 B4 edestä ulomman vetonivelen suojakumin vaihtaminen
Avaa keskipultti kun auto on vielä pyörillään. 17mm kuusiokulma tai 27mm räikkähylsy.
Pohjapanssari on hyvä irroittaa jotta alatukivarren saa liikkumaan alaspäin. Itse en irroittanut ja sain homman tehtyä.
Irroita raidetangon pää. Siinä poikittais pultti voi olla lujaa kiinni.
Irroita etummainen alatukivarsi moottorin puolelta (sisempi).
Jousen alapää irti. Kun kääntelee tarpeeksi ja antaa vetonivelestä löysää niin saa iskarin alapään pultin pois alatukivarresta. Nyt vetonivel mahtuu tulemaan pois paikoiltaan.

Mittaa vetonivelen päästä kuinka syvälle vetoakseli pitää tulla nivelen sisällä.
Vetonivelen saa irti vetoakselista, keskipultilla.

Nyt kun vetonivel on irti niin vetoakseli mahtuu menemään tukivarsien taakse -> sielä kun laitat uuden nivelen kiinni niin se ei enää mahdukkaan menemään paikoilleen. Eli asenna uusi nivel siinä kohtaa missä vanhan irroitit. Irroittamalla taaemman alatukivarren  korista, sain vetonivelen takaisin paikoilleen.

Voitele nivel hyvin. Vetoakselin päässä on sokka jonka varmistin että se ei jää toiseen laitaan. Sitten kova napautus ja tarkistus että vetonivel on uponnut oikeaan kohtaan. Sokka voi katketa jos ei se mahdu vetonivelen sisään. Varmista ettei sokan palasia ole irronnut (itsellä eka sokka meni puoliksi).
Loput rasvat ruuttasin suojakumin sisään. Suojakumin kiristys pannat kiristetään siihen tarkoitetuilla pihdeillä.
Takaisin laitossa vaikeinta oli saada iskarin alapään pultti paikoilleen. Taaempi alatukivarsi on pultin tiellä. Lyö ensin pultti etupuolelta ja sitten naputa oikea pultti takaa, toisen tilalle.
Keskipultin kiristin 190Nm jonka jälkeen vielä käännetään pulttia  puoli kierrosta.
Katso kiristys arvot korjausoppaasta.
18mm räikkäkiintoavain olis hyvä kun irroittaa alatukivarsia.
Myös 16mm avaimia tavitaan.

———————————————————————————–
Isofix kiinnike piti hankkia VW tiskiltä 75eurolla.
——————–


Audi A6 2004 Xenon polttimo D2S
Pitkät H7

00774 - Level Control System Sensor; Rear Left (G76) 
            28-10 - Short to Plus - Intermittent



00776 - Level Control System Sensor; Left Front (G78) 
            28-00 - Short to Plus
Anturi 
4B0 907 503 VAG Sensor, Xenon light (headlight range adjustment)







Audi A6 pulttijako 5×112  peltivanne 16″ et 42 keskireikä 57
205/55 R16 91W
Alumiinivanne 7×16″ et35.
Audi A6 Fundo alkuperäiset 17″ viisipuolaiset alumiinivanteet
235/45 17    7,5×17   et45  Fundo HA2
4f0601 025k Audi R1 X-RAY als17mgwa


Audi Fundo 17

————————————————————————–
LY9B
Audi A6 Technical bulletin  http://uberlame.com/a6_tsb/

www.vagcat.com
Ake ja katsastus
Alkuperäisiä varaosia Saksasta. ahw-shop.de
ETKA  varaosaluettelo on myös hyvä kun tutkii auton osia. Kuvista on ollut paljon hyötyä. Varaosatiskille voi mennä varaosanumeron kanssa niin saa tarvitsemansa nopeammin. ETKAn voit löytää torrenttina.
VAGCAT sivulta löytyy osa numerot ja kuvat. Vaatii rekisteröitymisen.
Audi A6 1.8t avant quattro vetokoukku. Motonet 64-5427 A6 Koukku 5.97->04 (ei Quattro) [1997-2004] sopii myös avant quatroon pienellä sovittelulla. Paikallinen autotarvikemyymälä olisi myynyt saman koukun avant quatroon. Vetokoukun sovittelu johtuu Feloxin huonosta mitoituksesta tai sitten tämä ei ollut tähän autoon. Puskurin taakse  tulevan alkuperäisen alumiinipalkin kiinnikket olivat väärin hitsattu. Palkki tuli liian ylös. Hitsasin uudet kiinnikkeet. Samalla siirsin sähköpistokeen metallilevyä ulospäin, kauemmaksi puskurista. Maalasin koukun huolella ja massasin mustalla kotelomassalla.
En suosittele koukkua Feloxin huonon mitoitusten ja surkean maalauksen takia. Koukun nuppi tulee aika lähelle puskuria.  Muuten kyllä ajaa asiansa.
64-9728 A6 Johtosarja Avant 5.97->04 (ei CheckControl) [1997-2004] sopi paikalleen hienosti. Liittimillä otetaan sähkö takavaloista. Sumuvalossa joutuu ryöstää sähkön mikäli sen haluaa laittaa. Läpivientiin kannattaa hankkia kunnon läpivientikumi (kuva Volvosta).
Audi A6 1.8t AWT lohkolämmitin  MOTONET 45-9769 DEFA vaihtovastus VAG-1,8T/2,0 DEFA 769 letkulämmitin + sisätilan lämmitys kennoon kuulasulku venttiili. 99.90 €
DEFA YLEISLÄMMITIN 769 DA411769
139€
Vesiletkuun liitettävä. Lisäksi tarvitset: Defa kytkentäsarja. Tolppajohto 2.5m ja vastuksen johto 1.5m DA460785 43€
Sisätilan haaroitussarja DA460762  64€
Calix letkulämmitin RE480 550W. Lämmitystä tehostat Pumpkit 17 62010 kiertovesipumpulla. Calix vaatii tosiaan tuon kiertovesipumpun. Defan lämmitin asennetaan eri paikkaan jolloin siinä vesi kiertää vapaa kierrolla.
Audi A6 C5 sisätilanpistokkeenjohto viedään sisälle tuulilasin alapuolella olevasta ilmastointiputkien läpiviennistä. Kumiosaan tehdään siisti reikä kaapelille.
Lämpötilansäätimeen saa erilaisia tietoja mm nopeuden kanavalla 16.
ECON + kylmempinappi eli sininen + puhallus pienemmälle  saa valikon auki.
Linkki
————————————–
OSIA JOITA OLEN OMAAN A6 AUDIINI  JO VAIHTANUT
(listaus lähinnä omaan käyttööni/muistilista..)

Turbo K03    058145703J (vag-cat nro) Borg Warner VTG
Tarjoavat uudempaa 058145703N numerolla
Borg Warnerin numero 53039880029

Alkuperäisen turbon kompressorissa numero 53041015095C
Turbo.
Ostin uuden turbon 058145703N  www.turboparts1796.com verkkokaupasta. Mukana tuli tiivistesarja. Maksoi Saksasta tilattuna 585€ + 21€ postikulut Yht:606eur.


Turbo ja pakosarjan välinen tiiviste 06A253039E
Turbo ja pakosarjan välinen pultti?? 058145540 hexagonal head bolt
Turbo ja katalysattorin välinen tiiviste 8D0253115
Katalysaattori/turbo pultti M10X28 / N 0445203
Katalysaattori/turbo mutteri N 90369001 (kuparia)

Turbo to Downpipe Studs (3) 10x28 - N0445203
    Downpipe Stud Nuts (3) 10mm - N10209009 (ei kestä lämpöä?? tavallinen)
    Turbo to Manifold Bolts (3) 10x50 - 058145540
    Gasket between manifold & turbo - 06A253039E
    Gasket between turbo & downpipe - 8D0253115
    Gasket between oil drain line & turbo - 058145757C
    Gasket between oil drain line & oil pan - 058145757A
    Oil/Water copper seals (4) 12x15.5 - 947282
    Oil/Water copper seals (4) 14x18 - 07119963201

Original 2massa Vauhtipyörä 058105266H
hexagon socket head bolt with collar M8X14 / paineasetelman pultit N 90308605
clutch plate/kytkinlevy228MM / 06B141031L tai 06B141031LX alkup.
hexagon socket head bolt with collar M8X14 /   paineasetelman pultit N 90308605
release bearing painelaakeri 012141165E alkup.
056105313C needle bearing - / manual gearbox  silmälaakeri

N 90665001 bolt, with multi-spilne socket head M10X1X22,5 / Vauhtipyörän kinnityspultti kampiakselinpäähän.

Ostin uuden 1-massa kytkimen Valeo 835040 452eur ebaysta Italiasta.435,82€ + 16€ = 451,82eur

Vauhtipyörä 1massa Flywheel + pultit  (kiristys 60Nm + 90°) N  90665001 socket head bolt with inner multipoint head M10X1X22,30 6kpl 12-point head bolt 3,5€x6=21€

Kytkinlevy clutch plate
Painelaakeri
Paineasetelma + pultit clutch pressure plate 228mm



Öljysihti 06B115251 (lyhyt malli. Skodassa on samalla numerolla pitkällä putkella oleva malli)
Öljysiti Tiiviste  N 0282222
Öljypumppu 06A115105B (sain vaihdettua ilman ketjun irroitusta)
Öljypumpun ketjunkiristäjä 06A115130 (jäi itseltä laittamatta ketju ja kiristäjä)
Öljypumpun ketju 06A115125 (jonka ratas on kampiakselilla eli vaatii paljon purkamista)
Ostin Ukebaysta koko setin 85puntaa=103eur UKebay (varmista että on lyhyt putki öljysihdissä)

Vesipumppu 06A121011T
Termostaatti  050121113C  87C-102C
Termostaatin tiiviste 038121119B 50X4
Silmälaakeri 056105313C needle bearing
Ölyproppu N 90660601 A-M14X1,5X18 / (vanha nro)
Kampiakselin pään pultti 06A105229  kiristys450nm

By-pass-venttiili "710N" TT audin vahvempi versio 06A145710N

Öljypohjan tiiviste 058109609E ??(silikoni tiiviste aine D176404A2)
Omassa AWT.ssä on pelkkä silikoni.


Venttiilikopan päässä T-haara 06B103221P letku oli karstaa täynnä. Ostin uuden.
Letku 058103493A oli karstaa täynnä eikä irronnut ehjänä. Uusittu.


 Vaihteistoöljyt ostin suoraan.
3 x 1 liter of Castrol Syntrans Transaxle 75W-90    plus
2 x 1 liter of Castrol Syntrax Long Life 75W-90     
for 74,50 Euro including shipping to Finland. Paypal/DHL
Felix Frinken (info2@frinken-racing.de)

 

Vaihteistoöljy 2,8litraa
Peräöljy 1,9litraa
Vaihteiston alapuolinen tulppa 012301127F sealing plug M24X1,5 /

Koneen päälle muovi 058103724S (hajoaa kun irroittaa pakkasella)

Takajarrusatulan palautusjouset
1K0615295 vasen ja 1K0615296 oikea 








4B0121055J alavesiletkun joutuu ostaa kokonaisena. Pelkkää sokkaa täyty jostain etsiä.
Ahtopainesolenoidi N75F  058906283F (vanha nro)   uusi:06A906283E


Öljynpainemittari öljynpaineanturi 1.8t
Atoy C466905PT öljynpaineanturin haaroitin. Uros M10x1,0 Toinen naarasM10x1,0 ja toinen 1/8x27 NPTF (lähes sama kuin 10x1). Atoy on osan maahantuoja. Myyjä esim vmstyle.fi




——————————
EN SAA BLOGISTANI MAINOSTULOJA.
Siirretty sivuilta: http://jokuraja.blogit.fi/audi-a6-avant-18t-quattro-2004/
PÄIVITETTY 2014. Päivitän tätä sivua aina välillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti