sunnuntai 24. joulukuuta 2017

Chevrolet Impala 1966 ja Chevrolet Impala 1968

Chevrolet Impala 1966 283cid 4,6L Sedan

Chevrolet Impala 1968 327cid STW farkku
Näitä tulee rassattua omassa pihassa


Laturi vaihdettu uuteen tasavirtalaturiin
GM 63A 3200-4920 1509 tai 100A 835.032.094.031
Ala jalka 50mm. Siivapyörä 65mm

GM laturin kytkentä















New alternator Impala 1966

Old regulator




Tässä regulaattorin F - sininen johto menee laturin R- liittimeen (laturin valo)
Valkoisesta johdosta jatkuva + menee töötin releelle.
Siksi kaksi yliheittoa.

HUOM: Johdot R 1 ja F 1 liittimissä eri päin kuin vanhassa 
vaihtovirtalaturissa joka tarvitsi säätimen.







Uusi laturi Imapala 1968 Autodoc 105eur. Hieno kromi kuori (saa nähdä kauan kromit kestää)
Tämä lataa huonosti tyhjäkäynnillä. Auttaisiko pienempi hihnapyörä? Nyt on hihnapyörä 66/17mm


Dynamo Chevrolet 100A (Chrome) 835.032.094.031 PlusLine
CV PSH laturi 100A 12V
CV PSH 835.032.094.031
Autodoc 105euroa vuonna 2021

Tasavirta laturi - vaatii kytkentämuutoksia


---------------------------------------------------------------------------------

ILMASTOINTI IMPALA 1968

Jälkiasennus ilmastointi Impala 1968.

Keväällä 2021 asennettu Kiina malli jälkiasennettu ilmastointi. Toimi vielä 2022.
Tehoa on riittävästi.

Kompressorin Sanden 508 SD508 5H14 Compressor 12V vapaakytkimen laakeri alkoi ujeltamaan syksyllä 2021 (yhden kesän jälkeen). Laakeri vaihdettu 40BD6224 DUK 40x62x24 mm

40*62*24mm Air Conditioner A/C Compressor Clutch Pulley Bearing 40BD6224 40BGS11G-2DS 83A551B4 40BD219DU ACB40620024 4608-7AC2RS
Laakeri 44eur vaihdettu kompressoriin. 

Suomenlaakerikeskus.fi 40x62x24 Ilmastointilaitteen laakeri, NSK tuote 40BD219T12DDU

























Ostin Ebaysta Universal underdash air conditioning sarjan, eli jälkiasennusilmastoinnin.
Maksoi 405euroa kotiin kannettuna jenkeistä (ei muita kuluja Suomen päässä)

Jälkiasennusilmastointi harrasteautoon maksoi:
405eur sarja + 234eur kaasu + 14eur öljy + 44eur laakeri + 


Sarja sisälsi kompressorin Sanden 508 SD508 5H14 Compressor 12V, lauhdutin auton keulaan. Höyrystin jossa 12V puhallin.
Ilmastointiletkut ja liittimet. Kuivain ja painekytkin. Johtoa. Kondenssivesiletku.




Sanden 508 SD508 5H14 Compressor 12V.
40x62x24 Ilmastointilaitteen laakeri vaihdettu


Tämän lisäksi R134a kaasua Saksasta eBay. 234eur. 
Kaasua laitoin 450g omaani. Painemittareista seurasin ja testailin kun kaasua pikku hiljaa lisäilin. Oikeaa kaasun määrää ei oltu missään ilmoitettu. Liikaakaan ei saa laittaa.



+ Kompressori öljy PAG 46 Fixus. Ilmastoinnin ohjeen mukaan järjestelmään 150g PAG öljyä??
Varo ettei öljyyn pääse ilmaa/kosteutta -> menee pilalle. Käytä vain uutta öljypurkkia.

-------------------------

Ja flekti auton keulaan 2kpl 128eur. Saksa ebay 

Flektit:
Spal Lüfter Motorsport D= 285mm blasend 1430m³/h VA11-AP7/C-57S
Spal Lüfter Motorsport 690m³/h D= 210mm blasend VA14-AP11/C-34S


Purin vanhan ilmastoinnin pois joka oli vastaava sarja mutta kaasut oli jo kadonneet.
Kompressorille hitsailin kiinnitystelineen jossa säätö jolla voi hihnaa kiristää.

Kaasuletkuihin puristustyökalu. Löytyi ebaysta.

Tyhjiöpumppu, mittarisarja ja liittimet.
Vaaka kylmäaineelle.

Varalle uusi kuivain 28eur Aliexpress.


Impala 1968 Ilmastoinnin hihna oli (ei alkuperäinen ilmastointi) Premium XL 25-7555 v-belt  eli 1424mm x 11.8mm.
Motonet 30-2420 Kiilahihna 12,5x1450mm laitettu tilalle. (ei alkuperäinen ilmastointi)

----------------------------------------

Autodoc voisi ostaa uuden kompressorin kun vanha hajoaa.
Etsitty saman näköisiä. En tiedä käykö?  
Sanden 508

SANDEN SD5H15
SANDEN SD5H09


SANDEN SD5H14




Sanden SD7H15 kompressori. Autodoc 150-220eur.

----------------------------------------------------------------------------------

IMPALA RENKAAT

Rengaskoko autossa 1968 -> 235/70-15 halkaisija 71cm, kehä 216,5cm
Vanne 15x6 et0. Impala jarrurummun keskireikä on 70mm.

1966 -> 215/70-15  halkaisija 68,2cm, kehä 207,9cm

Impalassa olleita rengaskokoja
225/40-18 halkaisija 63,7cm
234/40-18 halkaisija 64,5cm
245/40-18 halkaisija 65,3cm
235/45-18 halkaisija 66,9cm
245/45-18 halkaisija 67.8cm
275/40-18 halkaisija 67,7cm
295/35-18 halkaisija 66,4cm
235/50-18 halkaisija 69,2cm
245/50-18 halkaisija 70,2cm

-----------------------------------------------------------------------
IMPALA VANTEET

VANNE POHDINTAA. 18" 

Ostettu 2022 Imapala farmariin 1968 American Racing Torq-Thrust 2 18x8 ja 18x9 sarja noin 2000eur USA Partsservice Oy. Pitkä oli toimitusaika.
Et 0. 

Soviterengas 83/70 (tämän sisäkehää piti hieman sorvata isommaksi)

Renkaat: 
245/45-18  KUMHO 245eur 2kpl eteen
275/45-18 KUMHO 291eur 2kpl taakse

Testattu Imapala farkku 1968 18x10 et0 taakse mutta ei mahdu!

275/40-18 rengas taakse näyttää liian matalalta. 275/45-18 vaihdettu taakse.


Vannetta? Netistä kerätty kokoja. Impala pulttijako on 5x4,75" tai 5 x 120.65mm tai 5 x 4 3/4 in


1966 Impala 245/40/18 edessä ja takana oli yhdessä autossa

245/40/18 and 275/40/18 rear

245/40/18 front and 245/45/18 rear
18X8 (245/40/18) FRONT & 20×10 (275/35/20) REAR
245/40/18 up front and 255/35/20 in the rear


Yhdessä Impalassa oli 245/45-18 ja takana 275/40-18

245/45-18 vanne suositus 8"
275/45-18 vanne suositus 9"

Summit 2020

American Racing VN515 Polished Torq-Thrust II One-Piece Wheels VN5158861
https://www.summitracing.com/parts/are-vn5158861
Wheel, VN515 Torq-Thrust II One-Piece, Aluminum, Polished, 18 in. x 8.0 in., 5 x 4.75 in. Bolt Circle, 4.50 in. Backspace
Offset:+0.00mm

210$ (2020)


American Racing VN515 Polished Torq-Thrust II One-Piece Wheels 
Wheel, VN515 Torq-Thrust II One-Piece, Aluminum, Polished, 18 in. x 9 in., 5 x 4.75 in. Bolt Circle, 5.74 in. Backspace, 

Additional Shipping Charge$216.94

Tulli 2,7% +alv 24% = noin 1124,57+ alv = 1394,47$ noin 1200eur     vuonna 2020

Hinnat nousseet 2021
Hinnat nousseet 2022 varsinkin rahti.


2021
New
Items (4)
US $840.00
Shipping to Finland
US $511.68
Import charges
US $373.36
Subtotal
US $1,725.04



https://www.americanwheel.de/k153-torq-thrust-ii.html
€ 1.589,50 Saksasta 2021      1800eur 2022


18x8 usparts 386eur vanne = 1544eur vuona 2020

2000eur 2022 ostettu.



TORQ THRUST II 1 PC 18X8


US-Parts -> American Racing Torq Thrust 2.1 _x000D_, koko 18x8" _x000D_, pulttijako 5x4,75 _x000D_Offset/Et 0_x000D_Kiillotettu alumiinivanne. 
Offset: 0.00mm. Backspacing (in.):4.500 in. Center Bore Diameter (mm): 83.10mm
Tuotenumero 
ARE5158861     209eur hintaa vuonna 2021 





TORQ THRUST II 1 PC 18X10 (too big to Impala) 18x9 is better

US-Parts -> American Racing Torq Thrust 2.1 _x000D_, koko 18x10" _x000D_, pulttijako 5x4,75 _x000D_Offset/Et 6_x000D_Kiillotettu alumiinivanne. Backspacing (in.):5.740 in. Offset:+6.00mm. Center Bore Diameter (mm):83.06mm
Tuotenumero 
ARE5158161    249eur hintaan vuonna 2021  
Yht: 916eur    vuonna 2021



vuosi 2020









































------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Impala 1966 lokasuoja B1787
Linkki

Impala 1966 lokasuoja on hankala saada. Ei varmaan valmisteta enää.











Tradeparts kysyin lokasuojaa. Ei ikinä vastaneet.


Ostin Impala 1966 etulokasuoja korjasupalan. Ei ollut kovin laadukas.


----------------------------------------------------------

Pyöränpultti 7/16-20 

Raybestos PG Plus Professional Grade Wheel Studs 1677B Dimensions: 1.2" x 1.2" x 1" (3 cm x 3 cm x 2.5 cm)


1966 CHEVROLET IMPALA Dorman Wheel Studs 610-186



Pyyhkijät

OER Stainless Steel Wiper Blades GS675


Impala 283 tulpat (kierre 14mm, kierteen pituus 9.5mm, nousu 1.25mm)
NGK Spark Plugs XR5/3332 - NGK V-Power Spark Plugs (Summit)
NGK Spark Plugs XR5IX/7355 - NGK Iridium IX Spark Plugs (Summit)
NGK Spark Plugs XR4IX/7189 - NGK Iridium IX Spark Plugs (Summit)
Bosch Automotive 7916 - Bosch Super Plus Spark Plugs (Summit)
NGK 7189 {#2292, XR4IX} Iridium IX (Rockauto)
BOSCH 7916 {#7516} SUPER PLUS (Rockauto)

Impala pulttijako on 5x4,75" 

Pyöränpultti 7/16-38

Kärjetön sytytys

MSD 8360  MSD READY TO RUN DISTRIBUTOR + puola MSD 8202 SYTYTYSPUOLA



MSD Ready to Run Distributor

















MSD 8362 Street Fire HEI Distributor tarvii puolan lisäksi sytysboxin















Impala 1966 vanhat kiilahihnat oli 11mm leveitä. Uudet ovat 10mm tai 12,5mm.

Imapala -66 ohjaustehostimen kiilahihna 10x 900  (uloimpana) 
Motonet 30-0900 Kiilahihna std 900mm 4,9€


Impala -66 ilmastoinnin kiilahihna 10x 1425 (keskimmäinen)
Motonet 30-1425 Kiilahihna std 1425mm 7,9€       (vinkui. Vaihdoin leveämmän)
Motonet 30-2420 Kiilahihna 12,5x1420mm 8,9€


Impala -66 laturin kiilahihna 10x 1350 (Sisimpänä)
Motonet 30-1350 Kiilahihna std 1350mm 6,9€

-----------------------------------------

Öljynsuodatin

Wix Filters 51069  Impala 1968 - TÄMÄ ON NYT KÄYTÖSSÄ


FRAM PH30 rockauto.com  -> m-filter MH 369 ??
FRAM PH13 on pidempi malli -> m-filter MH 307 ??





(EI TIETOA KÄYKÖ) M-filter MH 369 halkaisija 95, korkeus 110, kierre 13/16-16 UNS,
tiivisteen ulkomitta 90, tiivisteen sisämitta 81.



M-filter MH 307 halkaisija 95, korkeus 145, kierre 13/16 UNS,
tiivisteen ulkomitta 90, tiivisteen sisämitta 81.

M-filter MH 3402 halkaisija 95, korkeus 130, kierre 13/16-16 UNS,
tiivisteen ulkomitta 90, tiivisteen sisämitta 81.

M-filter MH 3403 halkaisija 95, korkeus 95, kierre 13/16-16 UNS,
tiivisteen ulkomitta 90, tiivisteen sisämitta 81.







 öljysuodattimesssa WIX 51143 ei ole kuoria.. ei käy omaani.




Öljynsuodatin Impala 1966 K&N HP-2002     K&N PS-2002

Ilmansuodatin K&N E-1230

 

 ------------------------------------------

Takajouset Imapala 1966 sedan    (vuonna 2015)
MOOG CC601

MOGCC601 170.90 € Usparts

JOUSIPARI TAKA CHE B 66-70 *EI B.O.P*
MOGCC601 141,45 € Jenkkiosat.com (sis postikulut)

http://www.summitracing.com/int/parts/mog-cc601/overview/
IMPALA Moog Cargo Control Coil Springs CC601

Make: CHEVROLET   Model: IMPALA      Submodel: BASE      Beginning Year: 1966
Ending Year: 1967  Engine Type: V8   Liter: 4.6   CID: 283    Engine Size: 4.6L/283    Engine Family: Chevy small block Gen I   Drivetrain: RWD   Transmission: Manual

http://www.rockauto.com/  MOOG Part # CC601 Sold In Pairs Variable Pitch Spring 149€+tulli
----------
MOOG Part # 6313      {#3882968} Constant Rate Spring; Sold In Pairs
Rear; Heavy Duty

JOUSIPARI TAKA CHE ISOK -67 SEDAN MOG6313
141,45 € Jenkkiosat.com (sis postikulut)

------------------
ACDELCO Part # 45H3072 
Rear; Hardtop; Sedan; 4 door; Base Model; Variable

ACDELCO Part # 45H2073 Rear; Heavy Duty
-------------
ROCKWELL Part # RV601 Rear; Sedan; 4 door; Base Model; Variable Rate  


-----------------------------



  ------------------------------------------------------------------------

Chevrolet Impala 1968   327


Laturin hihna 10x1350mm    lenkki 66cm
Ohjaustehostimen hihna 10x890mm  lenkki 36cm


Uusi laturi Imapala 1968 Autodoc 105eur
Dynamo Chevrolet 100A (Chrome) 835.032.094.031 PlusLine
CV PSH laturi 100A 12V
CV PSH 835.032.094.031
Tasavirta laturi - vaatii kytkentämuutoksia



Sisävalon lasi 30eur
Takaikkunan kytkin vaihdettu Imapala 1968
Akkukotelo 28x17







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti