Chevrolet Impala 1966 283cid 4,6L Sedan
Chevrolet Impala 1968 327cid STW farkku
Näitä tulee rassattua omassa pihassa
Laturi vaihdettu uuteen tasavirtalaturiin
GM 63A 3200-4920 1509 tai 100A 835.032.094.031
Ala jalka 50mm. Siivapyörä 65mm
GM 63A 3200-4920 1509 tai 100A 835.032.094.031
Ala jalka 50mm. Siivapyörä 65mm
GM laturin kytkentä
New alternator Impala 1966
Old regulator
Tässä regulaattorin F - sininen johto menee laturin R- liittimeen (laturin valo)
Valkoisesta johdosta jatkuva + menee töötin releelle.
Siksi kaksi yliheittoa.
Valkoisesta johdosta jatkuva + menee töötin releelle.
Siksi kaksi yliheittoa.
HUOM: Johdot R 1 ja F 1 liittimissä eri päin kuin vanhassa
vaihtovirtalaturissa joka tarvitsi säätimen.
Uusi laturi Imapala 1968 Autodoc 105eur. Hieno kromi kuori (saa nähdä kauan kromit kestää)
Tämä lataa huonosti tyhjäkäynnillä. Auttaisiko pienempi hihnapyörä? Nyt on hihnapyörä 66/17mm
Autodoc 105euroa vuonna 2021
Tasavirta laturi - vaatii kytkentämuutoksia
---------------------------------------------------------------------------------
ILMASTOINTI IMPALA 1968
Jälkiasennus ilmastointi Impala 1968.
Keväällä 2021 asennettu Kiina malli jälkiasennettu ilmastointi. Toimi vielä 2022.
Tehoa on riittävästi. Vuonna 2024 piti kaasua hieman lisätä.
Tehoa on riittävästi. Vuonna 2024 piti kaasua hieman lisätä.
Kompressorin Sanden 508 SD508 5H14 Compressor 12V vapaakytkimen laakeri alkoi ujeltamaan syksyllä 2021 (yhden kesän jälkeen). Laakeri vaihdettu 40BD6224 DUK 40x62x24 mm
40*62*24mm Air Conditioner A/C Compressor Clutch Pulley Bearing 40BD6224 40BGS11G-2DS 83A551B4 40BD219DU ACB40620024 4608-7AC2RS
Laakeri 44eur vaihdettu kompressoriin.
Suomenlaakerikeskus.fi 40x62x24 Ilmastointilaitteen laakeri, NSK tuote 40BD219T12DDU
Ostin Ebaysta Universal underdash air conditioning sarjan, eli jälkiasennusilmastoinnin.
Maksoi 405euroa kotiin kannettuna jenkeistä (ei muita kuluja Suomen päässä.) v.2021
Maksoi 405euroa kotiin kannettuna jenkeistä (ei muita kuluja Suomen päässä.) v.2021
Jälkiasennusilmastointi harrasteautoon maksoi:
405eur sarja + 234eur kaasu + 14eur öljy + 44eur laakeri. Yht: 463 eur+kaasut.
405eur sarja + 234eur kaasu + 14eur öljy + 44eur laakeri. Yht: 463 eur+kaasut.
Sarja sisälsi kompressorin Sanden 508 SD508 5H14 Compressor 12V, lauhdutin auton keulaan. Höyrystin jossa 12V puhallin.
Ilmastointiletkut ja liittimet. Kuivain ja painekytkin. Johtoa. Kondenssivesiletku.
Sanden 508 SD508 5H14 Compressor 12V.
40x62x24 Ilmastointilaitteen laakeri vaihdettu
Tämän lisäksi R134a kaasua Saksasta eBay. 234eur.
Kaasua laitoin 450g omaani (v.2021). Painemittareista seurasin ja testailin kun kaasua pikku hiljaa lisäilin. Oikeaa kaasun määrää ei oltu missään ilmoitettu. Liikaakaan ei saa laittaa.
Vuonna 2024 ei paineet nousseet vaikka painetta järjestelmässä oli. Lisäsin 200g kaasua jonka jälkeen kompressori sai paineet nousemaan.
Varo ettei öljyyn pääse ilmaa/kosteutta -> menee pilalle. Käytä vain uutta öljypurkkia. 100 ml öljyä painaa noin 90grammaa. 150g = 135ml.
-Tyhjiöi ensin kaikki lekut.
- Kaikki hanat kiinni ja tyhjiö mittari iri.
- Kytke lekut autoon ja paineet tulee mittarille.
- Auto käyntiin ja matalapainepuolelta (sininen) hanaa auki ja pullosta kaasua.
- Älä tankkaa liikaa
- Matalapaine noin 2-3bar
- Korkeapaine noin 9-12bar
- Ja kylmäaineluvat löytyy myös kun olen noita ilmalämpöpumppuja asennellut.
-------------------------
Ja flekti auton keulaan 2kpl 128eur. Saksa ebay
-------------------------
Ja flekti auton keulaan 2kpl 128eur. Saksa ebay
Flektit:
Spal Lüfter Motorsport D= 285mm blasend 1430m³/h VA11-AP7/C-57S
Spal Lüfter Motorsport 690m³/h D= 210mm blasend VA14-AP11/C-34S
Purin vanhan ilmastoinnin pois joka oli vastaava sarja mutta kaasut oli jo kadonneet.
Kompressorille hitsailin kiinnitystelineen jossa säätö jolla voi hihnaa kiristää.
Kompressorille hitsailin kiinnitystelineen jossa säätö jolla voi hihnaa kiristää.
Kaasuletkuihin puristustyökalu. Löytyi ebaysta.
Tyhjiöpumppu, mittarisarja ja liittimet.
Vaaka kylmäaineelle.
Varalle uusi kuivain 28eur Aliexpress.
Impala 1968 Ilmastoinnin hihna oli (ei alkuperäinen ilmastointi) Premium XL 25-7555 v-belt eli 1424mm x 11.8mm.
Motonet 30-2420 Kiilahihna 12,5x1450mm laitettu tilalle. (ei alkuperäinen ilmastointi)
Motonet 30-2420 Kiilahihna 12,5x1450mm laitettu tilalle. (ei alkuperäinen ilmastointi)
----------------------------------------
Autodoc voisi ostaa uuden kompressorin kun vanha hajoaa.
Etsitty saman näköisiä. En tiedä käykö?
Etsitty saman näköisiä. En tiedä käykö?
Sanden 508
SANDEN SD5H09
SANDEN SD5H14
Sanden SD7H15 kompressori. Autodoc 150-220eur.
----------------------------------------------------------------------------------
IMPALA RENKAAT
Rengaskoko autossa 1968 -> 235/70-15 halkaisija 71cm, kehä 216,5cm
Vanne 15x6 et0. Impala jarrurummun keskireikä on 70mm.
1966 -> 215/70-15 halkaisija 68,2cm, kehä 207,9cm
Impalassa olleita rengaskokoja
225/40-18 halkaisija 63,7cm
234/40-18 halkaisija 64,5cm
245/40-18 halkaisija 65,3cm
235/45-18 halkaisija 66,9cm
245/45-18 halkaisija 67.8cm
235/45-18 halkaisija 66,9cm
245/45-18 halkaisija 67.8cm
275/40-18 halkaisija 67,7cm
295/35-18 halkaisija 66,4cm
295/35-18 halkaisija 66,4cm
235/50-18 halkaisija 69,2cm
245/50-18 halkaisija 70,2cm
-----------------------------------------------------------------------
IMPALA VANTEET
VANNE POHDINTAA. 18"
Ostettu 2022 Imapala farmariin 1968 American Racing Torq-Thrust 2 18x8 ja 18x9 sarja noin 2000eur USA Partsservice Oy. Pitkä oli toimitusaika.
Ostettu 2022 Imapala farmariin 1968 American Racing Torq-Thrust 2 18x8 ja 18x9 sarja noin 2000eur USA Partsservice Oy. Pitkä oli toimitusaika.
Et 0.
Soviterengas 83/70 (tämän sisäkehää piti hieman sorvata isommaksi)
Renkaat:
245/45-18 KUMHO 245eur 2kpl eteen
275/45-18 KUMHO 291eur 2kpl taakse
Testattu Imapala farkku 1968 18x10 et0 taakse mutta ei mahdu!
275/40-18 rengas taakse näyttää liian matalalta. 275/45-18 vaihdettu taakse.
Vannetta? Netistä kerätty kokoja. Impala pulttijako on 5x4,75" tai 5 x 120.65mm tai 5 x 4 3/4 in
1966 Impala 245/40/18 edessä ja takana oli yhdessä autossa
245/40/18 and 275/40/18 rear
245/40/18 front and 245/45/18 rear
18X8 (245/40/18) FRONT & 20×10 (275/35/20) REAR
245/40/18 up front and 255/35/20 in the rear
Yhdessä Impalassa oli 245/45-18 ja takana 275/40-18
245/45-18 vanne suositus 8"
275/45-18 vanne suositus 9"
Summit 2020
American Racing VN515 Polished Torq-Thrust II One-Piece Wheels VN5158861
https://www.summitracing.com/parts/are-vn5158861
Wheel, VN515 Torq-Thrust II One-Piece, Aluminum, Polished, 18 in. x 8.0 in., 5 x 4.75 in. Bolt Circle, 4.50 in. Backspace
Offset:+0.00mm
Offset:+0.00mm
210$ (2020)
American Racing VN515 Polished Torq-Thrust II One-Piece Wheels
Wheel, VN515 Torq-Thrust II One-Piece, Aluminum, Polished, 18 in. x 9 in., 5 x 4.75 in. Bolt Circle, 5.74 in. Backspace,
Tulli 2,7% +alv 24% = noin 1124,57+ alv = 1394,47$ noin 1200eur vuonna 2020
Hinnat nousseet 2021
Hinnat nousseet 2022 varsinkin rahti.
Hinnat nousseet 2022 varsinkin rahti.
2021
New
Items (4)
US $840.00
Shipping to Finland
US $511.68
Import charges
US $373.36
Subtotal
US $1,725.04
https://www.americanwheel.de/k153-torq-thrust-ii.html
€ 1.589,50 Saksasta 2021 1800eur 2022
18x8 usparts 386eur vanne = 1544eur vuona 2020
2000eur 2022 ostettu.
TORQ THRUST II 1 PC 18X8
Tuotenumero
ARE5158861 209eur hintaa vuonna 2021
TORQ THRUST II 1 PC 18X10 (too big to Impala) 18x9 is better
US-Parts -> American Racing Torq Thrust 2.1 _x000D_, koko 18x10" _x000D_, pulttijako 5x4,75 _x000D_Offset/Et 6_x000D_Kiillotettu alumiinivanne. Backspacing (in.):5.740 in. Offset:+6.00mm. Center Bore Diameter (mm):83.06mm
Tuotenumero
ARE5158161 249eur hintaan vuonna 2021
Yht: 916eur vuonna 2021
vuosi 2020
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Impala 1966 lokasuoja B1787
Linkki
Linkki
Impala 1966 lokasuoja on hankala saada. Ei varmaan valmisteta enää.
Tradeparts kysyin lokasuojaa. Ei ikinä vastaneet.
Ostin Impala 1966 etulokasuoja korjasupalan. Ei ollut kovin laadukas.
----------------------------------------------------------
Pyöränpultti 7/16-20
Raybestos PG Plus Professional Grade Wheel Studs 1677B Dimensions: 1.2" x 1.2" x 1" (3 cm x 3 cm x 2.5 cm)
1966 CHEVROLET IMPALA Dorman Wheel Studs 610-186
Pyyhkijät
OER Stainless Steel Wiper Blades GS675
Impala 283 tulpat (kierre 14mm, kierteen pituus 9.5mm, nousu 1.25mm)
NGK Spark Plugs XR5/3332 - NGK V-Power Spark Plugs (Summit)
NGK Spark Plugs XR5IX/7355 - NGK Iridium IX Spark Plugs (Summit)
NGK Spark Plugs XR4IX/7189 - NGK Iridium IX Spark Plugs (Summit)
Bosch Automotive 7916 - Bosch Super Plus Spark Plugs (Summit)
NGK 7189 {#2292, XR4IX} Iridium IX (Rockauto)
BOSCH 7916 {#7516} SUPER PLUS (Rockauto)
Impala pulttijako on 5x4,75"
NGK Spark Plugs XR5/3332 - NGK V-Power Spark Plugs (Summit)
NGK Spark Plugs XR5IX/7355 - NGK Iridium IX Spark Plugs (Summit)
NGK Spark Plugs XR4IX/7189 - NGK Iridium IX Spark Plugs (Summit)
Bosch Automotive 7916 - Bosch Super Plus Spark Plugs (Summit)
NGK 7189 {#2292, XR4IX} Iridium IX (Rockauto)
BOSCH 7916 {#7516} SUPER PLUS (Rockauto)
Impala pulttijako on 5x4,75"
Pyöränpultti 7/16-38
Kärjetön sytytys
MSD 8360 MSD READY TO RUN DISTRIBUTOR + puola MSD 8202 SYTYTYSPUOLA
MSD Ready to Run Distributor
MSD 8362 Street Fire HEI Distributor tarvii puolan lisäksi sytysboxin
Impala 1966 vanhat kiilahihnat oli 11mm leveitä. Uudet ovat 10mm tai 12,5mm.
Imapala -66 ohjaustehostimen kiilahihna 10x 900 (uloimpana)
Motonet 30-0900 Kiilahihna std 900mm 4,9€
Impala -66 ilmastoinnin kiilahihna 10x 1425 (keskimmäinen)
Motonet 30-1425 Kiilahihna std 1425mm 7,9€ (vinkui. Vaihdoin leveämmän)
Motonet 30-2420 Kiilahihna 12,5x1420mm 8,9€
Impala -66 laturin kiilahihna 10x 1350 (Sisimpänä)
Motonet 30-1350 Kiilahihna std 1350mm 6,9€
-----------------------------------------
Öljynsuodatin
Imapala -66 ohjaustehostimen kiilahihna 10x 900 (uloimpana)
Motonet 30-0900 Kiilahihna std 900mm 4,9€
Impala -66 ilmastoinnin kiilahihna 10x 1425 (keskimmäinen)
Motonet 30-1425 Kiilahihna std 1425mm 7,9€ (vinkui. Vaihdoin leveämmän)
Motonet 30-2420 Kiilahihna 12,5x1420mm 8,9€
Impala -66 laturin kiilahihna 10x 1350 (Sisimpänä)
Motonet 30-1350 Kiilahihna std 1350mm 6,9€
-----------------------------------------
Öljynsuodatin
Wix Filters 51069 Impala 1968 - TÄMÄ ON NYT KÄYTÖSSÄ
FRAM
(EI TIETOA KÄYKÖ) 13/16-16 UNS,
tiivisteen ulkomitta 90, tiivisteen sisämitta 81.
13/16 UNS,
tiivisteen ulkomitta 90, tiivisteen sisämitta 81.
13/16-16 UNS,
tiivisteen ulkomitta 90, tiivisteen sisämitta 81.
13/16-16 UNS,
tiivisteen ulkomitta 90, tiivisteen sisämitta 81.
Öljynsuodatin Impala 1966 K&N HP-2002 K&N PS-2002
Ilmansuodatin K&N E-1230
------------------------------------------
Takajouset Imapala 1966 sedan (vuonna 2015)
MOOG CC601
MOGCC601 170.90 € UspartsJOUSIPARI TAKA CHE B 66-70 *EI B.O.P*
MOGCC601 141,45 € Jenkkiosat.com (sis postikulut)
http://www.summitracing.com/int/parts/mog-cc601/overview/
IMPALA Moog Cargo Control Coil Springs CC601
Make: CHEVROLET Model: IMPALA Submodel: BASE Beginning Year: 1966
Ending Year: 1967 Engine Type: V8 Liter: 4.6 CID: 283 Engine Size: 4.6L/283 Engine Family: Chevy small block Gen I Drivetrain: RWD Transmission: Manual
http://www.rockauto.com/ MOOG Part # Sold In Pairs Variable Pitch Spring 149€+tulli
----------
MOOG Part # 6313 {#3882968} Constant Rate Spring; Sold In Pairs
Rear; Heavy Duty
JOUSIPARI TAKA CHE ISOK -67 SEDAN MOG6313
141,45 € Jenkkiosat.com (sis postikulut)
------------------
ACDELCO Part #
Rear; Hardtop; Sedan; 4 door; Base Model; Variable
ACDELCO Part # Rear; Heavy Duty
-------------
ROCKWELL Part #
-----------------------------
------------------------------------------------------------------------
Chevrolet Impala 1968 327
Laturin hihna 10x1350mm lenkki 66cm
Ohjaustehostimen hihna 10x890mm lenkki 36cm
Uusi laturi Imapala 1968 Autodoc 105eur
Dynamo Chevrolet 100A (Chrome) 835.032.094.031 PlusLine
CV PSH laturi 100A 12V
CV PSH 835.032.094.031
Tasavirta laturi - vaatii kytkentämuutoksia
CV PSH laturi 100A 12V
CV PSH 835.032.094.031
Tasavirta laturi - vaatii kytkentämuutoksia
Sisävalon lasi 30eur
Takaikkunan kytkin vaihdettu Imapala 1968
Akkukotelo 28x17
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti